Pages

Friday, November 19, 2010

Kalam terakhir..





Alhmdulillah,berakhirlah sudah rumah terbuka ARB.Agak meriah dengan hidangan daging Muzzammil(unta) dan kambing2. Bila nak makan dgn sahabat2,ada je yg kata,"Kita tgh makan daging Muzzammil ni," Haha.

Almuhim,di sini saya belajar bnyk perkara.Bnyk juga pengalaman baru saya dapati.Seperti memotong daging,(Muzzammil pula tu,jangan main2) Walaupun,ada jari yang terhiris,tercalar.Tapi disebabkan keseronokan berpenat-lelah bersama sahabat2 itu yg meluputkan sgl penat lelah.Ah..indahnya ukhuwah.

Tidak lupa juga kepada sahabat2 akhawat yg mengajar saya merasai kelazatan gear box unta dan daging kambing.Klu sesiapa yg mengenali saya,saya mmg xmakan daging kambing krn kehamisannya.Walaupun saya tahu memakan daging kambing adalah salah satu dari sunnah Rasululullah s.a.w . Masih x boleh pergi,cannot go.Tapi,Alhamdulillah,pengalaman baru merasai daging dan gear box.Saya menyedut isi dalam tulang tu.Haha,rasanya seperti telur putih,dan saya rasa mgkin tak akan cuba lagi kot.

Senang cerita,memang seronok cuti kali ini.Namun ada sedikit rasa terkilan di hati apabila ada kalangan sahabat yg x dapat menyertai keseronokan kami.Jika benarlah ada hal yg amat2 mustahak,tidak mengapa.saya faham.Tetapi,cubalah pentingkan yang mana aula.Kita sudah semakin jauh.Walaupun fikrah pelbagai tetapi hadaf perjuangan kita di sini satu-memartabatkan Islam kembali.Untuk itu,kita harus bersatu seperti yg junjungan kita sendiri galakkan. sebelum kita boleh melangkah ke dunia luar,mantapkan dahulu ukhuwah dgn yg dlm rumah.After that,go one.No one will stop you. Saya seperti tidak boleh menerima musykilah ini. Saya amat x menggalakkan ini daripada terus berlaku dlm kalangan kita.Klu ada yg sudah berniat,fikir2kanlah.

Kakak senior saya demam---Syafakillah ya ukht.Mgkin kepenatan rewang.Saya acapkali mengngatkan ini baru rumah terbuka Eid.Klu kenduri kahwin macam manalah...
Rumah belakang ini asyik2 dilanda krisis kekeluargaan kot.(I think so) Kadang2 dgr jeritan,brgn kaca dihempas.Kesian juga sahabat2 yg tinggal di bilik yg bertentangan dgn rumah tersebut.

Esok,bermulalah kuliah.Waktu berehat sudah habis.Mengingatkan Tafsir,Tauhid,Qadhaya.membuatkan saya hampir menjerit. Saya akan belajar bersungguh2,Chaiyok Nisha!

Salam Mujahadah dari saya..

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com