Pages

Tuesday, June 19, 2012

My Murobbis,,,

بسم الله الرحمن الرحيم

ِAlhamdulillah,Ahad baru2 ni sempat berjumpa maulana Sheikh Ahmad,meminta izin dari beliau utk bermusafir ke Malaysia. Saya ditemani Alang.Sempat juga tnya Sheikh beberapa hadis,,,nnti sy pos.

Sambil tersenyum Sheikh berpesan supaya menjaga puasa,habiskan masa dgn AlQuran .Sheikh juga berpesan agar mengajak org berbuat baik,,,Setelah itu Sheikh mendoakn kami,,,,sayu hati mendengar doa2 sheikh.Masa itu hanya Allah yg tahu perasaan masa itu,belas,sedih krn PERTAMA sebulan x tgk muka Sheikh krn EXAM,,,pastu 3 bulan ke Msia,,,bnyknya kitab yg akn aku terlepas T_T



Pagi Selasa,,,mendung je. Aku ke kelas Sheikh Yusri. Setelah bertanya Sheikh sepotong hadis,(di post lain,insyaAllah jika ad masa n dh hbs jet lag,sy akn jelaskan)..Sy dan alang pun meminta izin Sheikh utk bermusafir. Then,tahu je Sheikh akn berangkat Ahad ini,insyaAllah utk mengerjakan umrah,terus aku mengambil peluang meminta  Sheikh agar mendoakn kami spy dpt menziarahi haramain,dpt mmbaca kutub sittah di makan nabi dan agar dapat berjumpa nabi .Allah,,,,Sheikh kata insyaAllah,,,lg bertambah sedih.



Sekarang ,sy sdg transit di Abu Dhabi,,,7 jam.Allah je yg tahu seronoknyerr.Tp di musolla ni,internet laju juga,selesa.Alhamdulillah. Cuma bila memikirkan sms yg sy trima pagi td di Cairo,buat aku tersenyum (hampir ke tahap berangan,,,)..Walau apa yg berlaku,kali ini aku akn lbh berhati2.Aku tak mahu kesilapan lama berulang.Kalau betul2 dia serious,jumpa mak n abah. Allah,,,tunjukkan aku jalan!

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com