Pages

Monday, October 29, 2012

last eid,,,

Bismillah,,

Kullu Am Wannatum Bikheir!!!

POst kali ni insyaAllah qolla wa dalla. Disebabkan terlebih makan daging unta,mula tak sedap badan.Nose asyik running je. Mata nak buka tak buka.

Cuti kali ni sempena Raya Aidiladha cuma 5 hari,,memang tak patut. Biasanya seminggu. Talaqqi start slps seminggu,maknanya minggu ni masa yg bnyk utk menghabiskan 2 maqra,harapnyalah.

Minggu lepas,sehari sblm kuliah declare cuti,sahabat2 junior saya kemalangan,depan kuliah.Ditabrak kereta dan motosikal.Yg dilanggar motosikal cuma terseliuh shj,ttp yg dlanggar lari kereta,dlm keadaan kritikal.Alhamdulillah,tiba2 ada seorang doktor yg dlm perjalanan ke hospital memberhentikan kereta dan menawarkan bantuan.

Itu yg terjadi di pagi hari Rabu.Saya dan sahabat tlh tiba di kuliah utk melihat mangsa kejadian. Di rumah Attal pulak datang. Macam2...pagi tu pulang semula ke kuliah. Pihak syarikat Attal datang utk melihat kerosakan rumah.Kadang2 ingin bertanya kat depa,kenapa datang waktu kuliah,,,kenapa tak datang waktu subuh.Senang sikit!! Namun,tidak mengapa.Ikhlas menjalankan tanggungjawab kerana Allah. Di rumah,tunggu dgn Uda...Ustaz yg bertugas dgn saya memaklumkan bhw pihak Attal menunggu kawannya. Tunggulah kami selama hmpir 1 jam,,,hanyut kelas Balaghah pagi tu.Pastu lps check,bos dia kata heater akn dibaiki slps Eid,,pulokk!



Pagi Jumaat ,slps selesai menunaikan solat sunat raya di Masjid Salam.Kami bergambar2 dan bersantai. Lps zohor,baru bergerak ke Hayy Asyir,menziarahi sahabat handai di rumah Selangor. Ada akad nikah,bekas YDP selangor ,Kak Rozanna disandingkan .Meriah,,guna skype..Haha,mak cukup tak berkenan bila aku cerita benda ni kat dia.



Esoknya,aktiviti sembelih di rumah ARB.Tugasan aku sama spt thn2 lepas,memotong daging.Melapah ikhwah yg buat.Tahun ni best sgt sbb Sofiah,temanku dunia akhirat menyembelih sendiri kambing korban beliau.Oh Adzim,,teringt cerita Doktor ttg Sofiah,isteri Rasulullah s.a.w.



Mlm itu kami dijamu Ayam masak cili hijau,terangkat.Tp sblm tu,sy dan sebahagian pelajar Yayasan Taqwa telah terbang ke Rumah Wilayah utk bersama2 mereka mjayakan program bersama AJKT baru. Ada walimah juga mlm tu,,,aisyyy semua pakat nk kahwin raya. Subhanallah. Teringat Sheikh Yusri h.a pernah memberitahu sunnahnya hari jumaat,bulan syawal. InsyaAllah,,,(apakah??)



Esoknya lagi,open house .kecil-kecilan je.Paprik Unta,kari kambing dan acar. Sedaaappp.Alhamdulillah,ada daging unta,klu x ternganga aje tgk kambing.Memang kambing kesukaan Nabi.Tp,saya still susah nk makan,hamis..

Tadi,sementara tggu Isyak,buat sebentar Adobe flash. Nk refresh,,hampeh. Semua x timbul,yg gerak terbang hilang. Malas nk usik dah.
Hari tu bangga ,,,Dr Yumna puji kerja aku hari tu,siap minta copy ke pendrive dia,haha.Alhamdulillah.

belon bergerak,,lalu disambut jejaka berbaju biru. Dr puji kerja aku,,hehe. Tp aku balas,Doktor,gambar ni salah sbnrnya ikhtilat. Tp anggaplah depa berdua dh berkahwin n main sambut2 belon di rumah.Inspirasi aku adalah cerita kartun "Up"...aku ni mmg gila kartun.


p/s tu la kata nk pendek,kan dh terpanjang. Mlm sms open house,Dr Redha ada datang,kami pun berjumpa dgn beliau di laman ilmu,,Dr telah memberikan sedikit amanat.InsyaAllah akn sy kongsi,,sbb gambar tak dapat lagi. Ok,nk mkn ubat. Doa sy cepat sembuh.

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com