Pages

Saturday, March 2, 2013

Qolla wa Dalla : Yey!

Bismillah,,

Hari ni alhamdulillah ,gumbira. Berjaya juga hafal suruf Saff ( xkira la klu korang kata bdak2 kecik dah lama hafal,yang penting I dh apal!) Nak tasmi3 dgn Along dulu,then baru baru treat diri sendiri dgn apa2.

Minggu ni pack. Semalam Jumaat ingat ke nk setelkan assignment Geografi,buat nota Tauhid n kerja Dr.Hadis. Ha,juzuk Dua dan Usrah tidak dilupakan.Tiba2,dapat jemputan pertandingan persahabatan dgn PMUI.Mula2  tak nak pergi,yola,,,cuti sehari je. Mcm budak Medic pula. Tapi kesian pulak kat Ateh,mengajak.Demi Ukhuwah katanya...Lastly,cek kata kat dia, "Kalau Along pi,cek pi."
Along pun sedih tgk muka Ateh.Dahlah mata sepet,bila buat muka kesian lagi tak nama bulu mtanya. So,Along pun call anak2 usrah beliau minta dibuat usrah LEPAS SUBUH. Fulamak! Bola jaring punya pasal. Angah pun usrah lps Subuh. Usrah I lps zohor,xde masalah sangat. Letih itu sudah pasti tapi disebabkan usrah dibuat di Wisnu (Restoran Indonesia) ok la kot.

Dipendekkan cerita,kami pun lawan la dgn depa. Mantap...namun Allah masih menyayangi kami,,,11-1 kami bantai. Haha,,,ada adik tanya ," Akak main stp minggu ke?" ahah,,aku jwb. "Taklah 6bulan sekali." Terkejut dia. Along,Angah,Ateh,Adik,Pi dan Madam Aisyah mmg jagoan..

Minggu ni ada Hari Keluarga Aisa,,tgk iklan sikit,,


Highlight kat nama saya,,,salah eja ye. Hudud ni,,

 Tu program Lajnah Sukan dan Aktiviti Luar,,uitt,,Lajnah Perumahan pun nak juga. Tengok iklan sikit..



Bila 1 Mac dah mai,,

                                          Credits utk Biah krn mhasilkan iklan,saranghae.

Ustaz Air belikan hadiah utk rumah tercantik. Hadiahnya P@^&*(.Bilik tercantik saya yg beli,,cadangnya hadiah W@&^*.  Saya pesan kat ahli Beit,tahun ni make sure kita menang,hadiah masyuk beb. Tahu depa kata apa, "Dah tahu dah rumah n bilik sapa menang. " Depa ni mmg cepat mengaku kalah,walau saya akui kebenaran kata2 mereka,bab kebersihan mmg rumah kami mcm ada peluang,tp keceriaan tak de kot. Ye la,rumah baru cat,kami dh setuju utk tidak menampal2 apa2 di dinding. Tapi,takpe ahli beit,selagi hakim xmai,kita cuba sedaya upaya!!!

Semalam dapat bingkisan dari family. Depa alhamdulillah selamat mengerjakan umrah.So,ustaz Presiden pun sama.Saya pun mengambil kesempatan minta pak Ustaz tolong amekkan barang dari Mak. Vitamin n Olay saya dah kering,,lps tu minta mak tempahkan jubah n tudung serta crocs minie mouse yg dtinggalkan sebab hari tu beg dh penuh. Pak Ustaz n family jumpe di Mekah, Mak bagi Ustaz udang kering dan daun2,,,bila saya tanya Mak,tak de ke sikit utk saya,Mak kata hari tu tak nak. Ala,Mak ni. ari tu cakap selindung,dalam hati nak.Batis bgtau mak sempat warning kat pak Ustaz  jangan bg Nisha langsung,huhu.Nyesal tak minta juga,tak pelah. Yang penting ada jubah baru,,,boleh melaram majlis penutup Hari Keluarga nnti. Alhamdulillah. Banyak gila vit baru Mak beli,sanggup ke aku telan pagi2 aku pun tak tahu,tapi yg plg best ada vit C-chewable lagi.Aww.


Amboi,meriah pula aku buang masa,,,subjek untuk esok xstudy lagi. Ok,lah. Doakan biasiswa cepat masuk. Dah bnyk minggu tak pergi Kelas Sheikh Yusri. Dengar daurah Sheikh dari record kawan.Alhmdlh dia pergi. Alhamdulillah,Sheikh Ahmad  klu nk pi boleh naik bus,je klu tidak,,hurm..Allah yusahhil.

                                             Bilalah kamera ini akan menjadi milik saya??


p/s sedang bersungguh-sungguh membuka buku baru dan belajar utk tidak mudah jatuh cinta dgn orang. Perit rasanya kecewa,dah malas nk mencari.Sekarang ni berdoa je,klu dah betul2 tiba masanya,baru suarakan kat Mak n Abah. Cinta Hamba ni susah ,dan ihtimal lama atau tidak,Cinta Allah dan alHabeeb jua sampai bila2 dan tak kan sakit hati ini. (mood jiwang,,hoho)

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com