Pages

Wednesday, May 7, 2014

Larangan Bergolek-Golek


Bismillah,,,


Suspense je tajuk,,haha



Usai dars pagi saya bertanya maulana Sheikh Yusri h.a tentang bolehkah kita BERGOLEK-GOLEK di atas tanah yang dikatakan berkat (seperti tanah Bahnasa/Makam 7 Wanita ) dengan niat untuk mengubati penyakit kulit?

Sheikh menjawab itu adalah perbuatan jahil. Bergolek2 di atas tanah adalah perlakuan binatang. Tidak boleh melakukannya sekalipun dengan tujuan Tabarruk (mengambil berkat).

Bukankah Allah telah memuliakan manusia. Kepala diciptakan di atas bukan di bawah.
ولقد كرمنا بني آدم
Jadi mengapa kita hendak menghina diri sendiri?!




Wallahua3lam
                                     Di Makam 7 wanita...

         Usai solat zohor,,,sheikh arah agar gerak lepas asar sikit sbb matahari tinggi. So,,selang-seli antara ceramah dan madih. Memang nak pengsan dgr Munsyid2 nyanyi,,,,





 

Ok,belakang kami adalah Azhar cwgn Bahnasa.
K,ni part paling menarik. Kami lps bergambar di bus,,kami nak naik bas. Tapi,tiba2 aku nmpak ikhwah bergambar dgn Sheikh. Aku dan Fatin pun dgn beraninya min fadhlillah mnta izin sheikh utk bergambar. Dengar itu je,ramai pula akhawat Malaysia nk join,k, fine. Aku dan akhawat2 setting sebelah maulana Sheikh Yusri h.a. Pastu Sheikh kata : Dah sape nak tgkap gambarnya?
Kelakar gila,kami sibuk berdiri sblh Sheikh tp lupa jurukameranya.. Then,aku volunteer nk tgkp gmbr. Habis aku snap,Sheikh pun panggil aku pulak. Wah!!!

Malam tu smpai Muqottom agar lewat,so aku dan beberapa akhawat Malaysia plus Singaporean minta izin Sheikh utk iktikaf di Musolla,sbb lps subuh tu ada kelas. Best sgt. Alhamdulillah. Syukran ya Allah.

Ok,,,xblh lama2,,sorof x habis lagi,usulFikh menimbun. Doakan keberkatan ilmu kami!
P/s itulah...pergi makam dgn Sheikh, dah pergi dgn Syeikh ikut Sheikh. Jgn buat2 pandai. Tnya kalau tak tahu...deep.

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com