Pages

Tuesday, June 22, 2010

1st Eid Miladi di Mesir

Umur dah bertambah....19 tahun.Bagaimana dgn iman? Hurm,I/Allah,semoga sya bertambah kematangan dan bertambah juga iman sya.
Baik,ramai orang ingat sambutan hari jadi itu melambangkan pertambahan umur.Salah sebenarnya para sahabat.Yang sebetulnya,pengurangan umur.Pelik?? Junjungan kita s.a.w wafat pada umur baginda 63 tahun.Sedarkah kita pertambahan umur kita sebenarnya menghampiri kepada 2 angka tersebut.Jika ditakdirkan Allah,mungkin kurang dari itu.Apa yang penting,persiapan mental dan fizikal,amalan yang mendapat keredhaan Allah....

Tahun ini pertama kalau menyambut hari jadi tanpa keluarga di sini.Kebiasaannya ,saya akan makan besar dengan keluarga,klu x makan pun mungkin akan main boling atau menonton wayang. Rindunya...
Well,tahun ini memang kelainan.Pagi 18 Jun 2010,memang kebosanan ditambah dengan kepanasan.Kawan2 seperti tidak menghiraukan saya.Nak menghubungi ibu,modem sedang digunakan. Terpaksa meminta ibu menghubungi saya.Suara mengubat segala-galanya.Saya kembali ceria dan mengajak sahabat ARMA menyambut hari jadi di luar.


(makan dahulu di Wesaya ,Genina Mall)


(berjubah tidak menghalang kami berboling)





Kami bermain boling.Tetapi,apakan daya.Hampir 10 bulan,tidak bermain ,skill (mcm ada) hilang sama kali...

Balik rumah rupa2nya sahabat saya membuat 'surprise birthday party' which I'm not there.Dan mrk agak kecewa krn sya tidak hadir dan mereka telah bersusah-payah.Patutlah mereka tidak menghiraukan saya,rupa2nya ada agenda tersembunyi.
Minta maaf...akhawat ARB. Bagi membalas kejutan mereka, hari keesokkannya,mereka telah dijamu Aruz Mandi.Syukran ustaz yang membantu membelikan aruz mandi tersebut.

Ramai sahabat yang memberi hadiah,ttp mrk tidak letak nama.How I suppose to know??

Sambutan hari jadi ini sebenarnya bukanlah tuntutan agama,sekadar pemberitahuan bhw masa hampir suntuk.Adakah cukup persediaan untuk menghadapi-Nya??

Hari Keluarga PMUI baru sahaja selesai.Memang seronok.Kali ini aku sibuk sedikit krn 'incharge' bahagian persiapan dewan dan mainan'indoors'. Peristiwa yang amat melucukan sewaktu menyelesaikan tugas ialah peristiwa ke Mansyiah membeli kek hari jadi.Sementara menunggu keknya siap ,kami berjalan2 mengelilingi pasar tersebut sehingga sesat(dgn KQN) Cukup sejam jumpa jalan keluar.Alhamdulillah.Dapat kek sahaja,cpt2 cari teksi,kerana risau kek cair disebabkan musim panas.

Yang kedua,belon2.Klu x meletup,mengecut.Kesian kwn2ku yang membantu meniup belon,kepucatan bibir.

Macam2 program dan permainan.Pengalaman yang mungkin baru bagi segelintir sahabat ialah boling.Dahsyat juga,ada yang baru mengenali dunia boling,asyik strike sahaja.Malu aku yg dh lama main ni.Mak...abah...maaf!
Ada permainan yang makan tomato,'passing' gelah getah
dan banyak lagi.Paling seronok,ada buat birthday party untuk ahli2 PMUI yang menyambut hari jadi pada bulan Jun.Ada 8 orang.And I one of them.Sahabat bertanya ,apa perasaan beli kek sendiri.Haha,lawak.Tapi yang xseronok sedikit,makan malam dihidangkan.Semua dapat burger.Tetapi daging kambing ke?Huhu,sedihnya xdapat menikmati bersama sahabat2.Btw,terima kasih kepada sesiapa yang menyediakan burger tersebut.Saya makan telur je,pun dah kenyang.Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com