Pages

Thursday, June 7, 2012

---


Alhamdulillah,,,
Seronok petang ni bila seminggu pening2 kepala,fikir ttg cara penyelesaian masalah.Akhirnya Allah tunjukkan jalan.Mgkin kdg2 rasa mcm ini suatu assumption,kerana jawapan kpd sgl permasalahan itu tidaklah diketahui dengan lafaz yg sorih malah hanya dengan  daya intuisi yg kuat.Namun,saya rasa inilah yg terbaik,inilah jawapan yg saya harap sangat2.Lega saya bila pasti saya sudah jauh darinya.Andai ini juga salah,moga Allah pandu hati ini.


Namun,,,bila masalah pertama selesai.Muncul pula yang kedua. Kadang2 tertawa sendiri. Benarkah ia suatu ujian dariNya,atau hanya sekadar mainan minda,hati?? Jika memikirkan masalah yg baru ini dan mengiyakan apa yg dikehendaki pasti mengundang bnyk masalah lain dan ketidakpuasan hati dari pelbagai pihak.Namun,saya tak berani mengaku atau even bercakap tentangnya melainkan dia yg membukanya dahulu.Namun,dengan semua hint yg diberi mustahil org yg berakal waras tidak menyedarinya. Saya hanya berserah kepada Allah.Tapi penyerahan ini saya sertakan dengan usaha.Namun,memang saya akui,saya bimbang,takut.Inilah cita-cita yg saya sendiri bina,bukan baru2,,,lama,, dari sebelum saya melanjutkan pelajaran ke Mesir lagi .Itu sebelum saya mengenali dunia luar,sebelum saya dapat berfikir secara matang,,,,


 Tujuan saya kesini sebenarnya kerana dahagakan ilmu.Takut benar sekiranya tujuan itu terpesong. Namun,saya rasa tak salah kalau seseorang  yg boleh dikatakan ada promising figure datang dengan cara yg halal.Saya rasa tak salah,,kerana saya sudah letih dgn persoalan2 yg mmg tiada hentinya.Harapan saya,,,biarlah yg terakhir ini the final one . Jawapan istikharah yg terakhir.Allah,Kau tetapkanlah hati kami dlm mencari redhaMU,mengikut sunnah KekasihMu.

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com