Pages

Friday, September 30, 2011

Breakfast Project

Salam semua,,,
Hampir seminggu kot sy menjejakkan kaki ke Bumi Kinanah ni,,sayu meninggalkan Malaysia xabis lagi.Tp,demi melihat muka sahabat2 sekalian,hilang sedih sikit.Tambah lagi dgn semangat yg menggunung utk mengaut sgl mutiara2 yg tersimpan di dasar Azhar.

Pagi2 Jumaat ni,tiba2 semangt nk buat kuih.Bila dtg semangat,xde apa yg blh halang. Natigahnya,,jadilah PAU. Pau Pandan saya yg pertama di Mesir..Alhmdlh.Blh tahan gebu juga,blh cabut kulit lagi.



Mudah je nak buat pau.Adunannya sama macam nk buat donut.Baca post DONUT sy sblm ni. Kali ni sy buat init pandan kaya.Resepinya klik kaya .

Alhmdlh,,selasa yg lepas,sy dan sahabat2 melawat makam2 para auliya' sekitar Kaherah,,(ktorg lebih2 dari adik2 4th bach ^0^) Sempat saya berdoa di makam Sheikh alMurtadho,penulis kitab Ittihaf,syarah Ihya Ulum Din,karya Imam alGhazali..Moga Allah memberi sy dan rakan2 kefahaman.Kadang2,ternganga je bila Sheikh Ahmad baca kitab tsebut.Ketinggian balaghah setiap butir kalimat ,kagum satu,xpaham pun satu hal.

Semalam,Dayat dan adiknya,Helmi sempat dtg ke rumah.Ingat ke nk belanja depa mkn tengahari aruz mandi.Tp depa dtg maghrib,jd makan malamlah.

Haiii..esok kuliah start.Kejap je masa berlalu.Kali ni aku berazam nk cuba sedaya upaya,,xnak berangan2 lagi. Tak nak berfikir benda2 yg bukan prioriti.Sekarang kerja aku belajar dan belajar.Jodoh,cinta,,,,malas aku nk berfikir.Tggjwab aku skrg dh bnyk,aku x rasa mampu nk tambah lagi.Cukup2lah,,aku main2 dulu . Aku mesti tunjuk contoh yg terbaik kpd adik2 aku.InsyaAllah,,,walau hati ni lemah,aku akn cuba kuat! Nisha semangat!!!!!
Okaylah,selamat mencuba pau...seperti biasa,Klu menjadi,sedap paunya.Jgn lupa antaq bg chek rasa naa..

Salam!

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com